Sondag, Desember 04, 2011

20 Bruce Springsteen liedjies

1. Long time comin’

Dis oor daai drang om te bekeer en te verander en te verbeter. Die song is ‘n man en sy swanger vrou wat lê in ‘n tent in die veld in die nag. Sy gedagtes terwyl sy vrou slaap

Now I'm gonna get birth naked and bury my old soul
And dance on it's grave
It's been a long time comin', my dear
It's been a long time comin', but now it's here


Ek kry hoendervleis vir die line

Well my daddy he was just a stranger
Lived in a hotel downtown
When I was a kid he was just somebody
Somebody I'd see around

2. Drive All Night

So intens en beautiful en lank en eenvoudig – met Springsteen wat skreeu

You've got, you've got, you've got, you've got my love, you've got my love
Through the wind, through the rain, the snow, the wind, the rain
You've got, you've got my, my love
heart and soul

(The River)

3. The Line

Dis oor ‘n border patrol guard by die “Line” – die US/Mexiko grens – wat ‘n Mexikaanse single mom en haar kinders deur die grens smokkel in sy SUV maar in die nag deur een van sy kollegas ingehaal en van die pad afgetrek word.

Die twee mans klim uit hul motors en kyk na mekaar, terwyl hy hoor hoedat die gesin agter hom wegskarrel en verdwyn in die donkerte in.

(The Ghost of Tom Joad)

4. Dead Man Walkin

Dis oor die Katolieke non Helen Prejean se belofte aan die moordenaar en verkragter Elmo Sonnier dat sy saam met hom sal stap tot by die Electric Chair.

Dis ‘n belofte wat sy gestand gedoen het. Sy het agter hom gestap, met haar hande op sy skouers, tot in die stoel.

Dit was ‘n boek, ‘n movie, ‘n opera en hierdie song.

5. 41 shots

Op 4 Feb 1999 is ‘n Afrika immigrant deur New York polisie gestop. Hy’t geskrik, blykaar probeer weghardloop en is 41 keer geskiet (19 bullets is uit sy liggaam gehaal). Later was dit natuurlik alles ‘n misverstand.

Springsteen het Amadou Diallo se familie genooi na sy show in New York en hierdie song daar gesing.
Dit het ‘n bitter reaksie en ‘n lewenslange boikot van die York State Fraternal Order of Police veroorsaak.

(Live in New York)

6. Two Hearts

‘n Perfekte rip-roaring romper stomper van ‘n song, met die eenvoudige refrain

If you think your heart is stone
And that you're rough enough to whip this world alone
Two hearts are better than one

(The River)



7. Jungleland

Springsteen se epic 10-minute beskrywing van ‘n gang fight. Dit was een van sy heel eerste groot suksesse.
Die ding wat my altyd vang is die woorde aan die einde, wanneer alles verby is

Man, the poets down here they do nothing at all
They just stand back and let it all be…

(Born to Run)

8. Shenandoah

Hierdie is ‘n tradisionele Amerikaanse folk-song, oor die Shenandoah rivier in Virginia. Springsteen se weergawe is die beste wat ek ooit gehoor het.

Dit is ook die weergawe wat gebruik word aan die einde van die Spaanse fliek “The Sea Inside”, wanneer die verlamde Javier Bardiem sy lewe beeindig.

(The Seeger Sessions)

9. Across the Border

Waarskynlik die heel beste Bruce Springsteen song van almal.

Dis daai “eendag, iewers droom”, soos Bob Dylan se “When I Paint My Masterpiece”, of “Somewhere”, uit West Side Story.

For what are we
Without hope in our hearts
That someday we'll drink from God's blessed waters
And eat the fruit from the vine
I know love and fortune will be mine
Somewhere across the border


(The Ghost of Tom Joad)

10. Devils & Dust

Devils & Dust was Bruce Springsteen se metafoor vir die Irak oorlog. Dit beteken dat, wanneer jy die occupier is, almal en alles om jou lyk soos “devils & dust”. ‘n Wereld sonder vriende, sonder menslikheid, sonder vertroue.

(Devils & Dust)

11. The Wrestler

Hierdie was die temalied van die Mickey Rourke movie oor die stoeier wat weier om af te tree na 'n hartaanval.

Have you ever seen a one trick pony in the field so happy and free?
If you've ever seen a one trick pony then you've seen me


(Working on a Dream)

12. This Hard Land

My gunsteling song oor sukkel.
Wat het geword van die saad wat ek geplant het?

They've just blown around from town to town
Till they're back out on these fields
Where they fall from my hand
Back into the dirt of this hard land

13. Wild Billy’s Circus Story

‘n Eenvoudige, maar magic song wat ‘n sirkus beskryf deur die oë van ‘n klein seuntjie.

(The Wild, The Innocent and the E Street Shuffle)

14. My City of Ruins

Springsteen se eerste album was "Greetings from Asbury Park". Dis waar hy vandaan kom. Jare later het hy "My City of Ruins" geskryf, oor die verval van Asbury Park, maar dit nooit release nie.

En toe, in 2001, met September 11, was dit skielik die die perfekte song vir sy comeback album - met 'n heel ander betekenis.

(The Rising)

15. Thunder Road

Hierdie baie famous song laat my dink aan Eugene O’Neill se play “A Moon for the Misbegotten”. ‘n Man wat ‘n vrou smeek, na jare uit die game, om uit haar dop te kruip

So you're scared and you're thinking
That maybe we ain't that young anymore
Show a little faith there's magic in the night
You ain't a beauty but hey you're alright
If you're ready to take that long walk
From your front porch to my front seat

(Born to Run)

16. When You’re Alone

Eensaamheid.

No one knows, honey, where love goes
But when it goes it’s gone gone gone

(Tunnel of Love)


17. Maria’s Bed

Dis net ‘n song oor “physical love”, soos hy eufimisties sê, maar dis een van daai onweerstaanbare party-rock ritmes.

I keep my heart in my work and trouble's in my head
And I keep my soul in Maria's bed

(Devils & Dust).

18. Factory

Song oor sy pa, maak ook al daai miljoene van ons wat elke dag opstaan vir werk om te provide….

The work, the work, the working life.

(Darkness at the Edge of Town)

19. I’m on Fire

Ek het 25 jaar gelede in die Pretoria Wimpy gesit en ‘n stem oor die radio gehoor.

Hey little girl is your daddy home?

Ek onthou ek het vir my aktes-kantoor-kollega, saam met my op lunch, gevra “wie is dit wat daar sing?”

“Bruce Springsteen” het hy gesê.

(Born in the USA)

20. Reason to Believe

Springsteen het een keer gesê dat hy tydens die maak van sy 4de album vir die eerste keer verstaan het wat sy poetry inspireer: die stryd van gewone mense wat probeer om normale decent lewens te lei.

Hierdie is een van sy roerendste songs: waar kry mense die krag, na soveer frustrasie en mislukking, om aan te hou glo?

Dit begin met die beeld van ‘n man langs die hoofweg wat versigtig met ‘n stok aan die lyk van ‘n dooie hond druk (asof die hond gaan opspring), en dit eindig

Congregation gathers down by the riverside
Preacher stands with his Bible
groom stands waitin' for his bride
Congregation gone and the sun sets behind a weepin' willow tree
Groom stands alone and watches the river rush on
so effortlessly
wonderin' where can his baby be
Still at the end of every hard earned day people
find some reason to believe

(Nebraska)

[4 Des 2011]

Geen opmerkings nie :

Plaas 'n opmerking