Sondag, April 19, 2009

Don't Look Now


Wat is horror?

Die flieks in ons tyd het ‘n verskriklike vermeerdering van “torture pornography”, die plesier in pyn en vrees – soos die “Saw” en “Hostel” gemors, dit staan die helfde van videowinkel rakke vol.

Ek dink die filmmakers voel braaf wanneer hulle iets het om mee “verder te gaan” en die fans voel braaf dat hulle hul oe kon oophou daarvoor.

Ek onthou die Biskop in “Sin City” vra v Mickey Rourke ‘Will killing me give you satisfaction?", waarna Mickey Rourke antwoord: "Not the killing, everything that comes before". Everything that comes before – die torture – is die lekker deel, nie die doodmaak nie.

“Don’t Look Now” is ‘n ou movie, gemaak in 1973 deur Nic Roeg.

Dit word gereken ‘n horror movie, een van die beroemdstes – maar ‘n horror movie van ‘n ander soort: ‘n fliek wat jou hart wil breek deur ‘n enkele oomblik, 'n enkele image. Horror soos toe Kathleen Turner haar man se hand van haar skouer stoot, as haar laaste lewensdaad, in die “War of the Roses”, of Spike Lee die Pizzeria afbrand in “Do the Right Thing”.

Dit begin met die terrible verdrinking van Donald Sutherland en Julie Christie se dogtertjie in ‘n dam in Engeland, en Sutherland se verskriklike gil wanneer hy haar uit die water lig.

Daarna vind alles plaas in die stad Venesiee, waar Sutherland werk aan die restourasie van ‘n Kerk.

Terwyl hulle daar is word Julie Christie deur twee freaky ou susters oortuig dat hulle die spook van haar dooie dogtertjie kan sien.

Die horror in “Don’t Look Now” is not the killing, not everything that comes before - but everything that comes after.

Die “setup” is die uitstekende spel tussen Sutherland en Christie, die bitter-soet verhouding tussen die pa en ma wat deal met die dood van hul kind en mekaar probeer ondersteun en ondersteuning soek.

Die “payoff” - uiteindelik verloor die twee mekaar in die doolhowe van Venesiee. Sutherland sien ‘n figuur in ‘n rooi jassie, presies soos sy dogtertjie op die dag van haar dood. Sonder dat hy homself kan keer begin hy die misterieuse vorm te volg, al weet hy dat dit nie moontlik sy dogter kan wees nie,

En met groot voorbode probeer Julie Christie betyds by hom uitkom, sy weet dat wat wag vir hulle daar in die donkerte nie lekker gaan wees nie, maar dis haar roeping om daardie oomblik met haar man te deel.

Horror is die onverklaarbare noodlot.

Geen opmerkings nie :

Plaas 'n opmerking