Donderdag, April 21, 2005

Vader Sergius

'n Jong ambisieuse offisier in ou Rusland - Stepan Kasatsky - kry die skok van sy lewe die aand voor sy troudag: sy aanstaande (die vangs van vangste - 'n meisie drie trappe bo hom in die samelewing) erken uiteindelik dat sy die mistress van die Tsar was.

Die implikasie: sy is damaged goods en daarom beskikbaar vir hom, laat hom so belaglik voel dat hy haar los en vlug na 'n klooster.

Tolstoy sê dat hy 'n monnik word "om neer te kyk op die mense wat op hom neerkyk"

Oor die jare wat kom lewe hy 'n model Christelike lewe en word uiteindelik "Vader Sergius".

Tolstoy se great verhaal is eers die groei van Stepan Kasatsky na "Vader Sergius" en dan die groei van Vader Sergius na "Stepan Kasatsky".

Sergius vorder van monnik na vader na heilige-kluisenaar-in-die-berg, waar hy alleen in meditasie woon.

In dieselfde area bly 'n crazy-vrydenkende-seksie divorcee wat besluit om haarself te amuseer deur die grote Vader te verlei. Sy contrive haar oomblik in 'n storm en daag te voet op voor sy huisie, kamstig verkluim en verdwaal.

Daarbinne probeer sy haar alles om hom te verlei, totdat Sergius uitstorm uit die huis, 'n byl vat en die vingerpunte van sy een hand afkap.

Ironies genoeg maak die storie van Sergius se temptasie hom DIE beroemdste van alle "heiliges", en mense stroom in hulle hordes om na hom te luister en deur hom geseën te word.

Maar in sy hart voel hy dat hy besig is met sonde - snags droom hy van 'n meisie wat op laerskool saam met hom was - Praskovya Mikhaylovna .

Een nag verdwyn hy, en gaan soek haar te voet totdat hy haar vind.

Wanneer hy haar kry ondervrae hy haar oor haar werk (niks: pas haar dogter en skoonseun op), haar lewe ('n gewone vaal arm bestaan), haar godsdiens (kom nie eintlik in die kerk nie, weet nie baie van sulke goed nie, Vader...).

Sergius kan nie verstaan waarom hy - die groot heilige - deur haar beeld in drome geteister is nie. Wat is spesiaal aan haar? Totdat dit hom tref

"So that is what my dream meant! Pashenka is what I ought to have been but failed to be. I lived for men on the pretext of living for God, while she lived for God imagining that she lives for men."

Geen opmerkings nie :

Plaas 'n opmerking